Chun!

10 February 2012

Gemuk!

Setiap kali cuti orang mesti tanya, "kau buat apa dekat rumah", macamlah lama sangat aku cuti. Tapi aku jawabkan juga. Menambah berat badan, membesarkan badan, serta menternak lemak. Oh! Mungkin dengan jawapan aku korang fikir aku malaskan. Duduk rumah goyang-goyang kaki nasik lemak sampai, ayam goreng sampai, air teh ais sampai. SALAH!

Sebenarnya aku jadi gemuk bukan kerana semua itu. Aku rajin. tolong mak buat kerja rumah. tolong masak. Tolong sapu sampah. Tolong cuci baju. Tapi......

1) Aku tolong cuci pakaian, tapi guna mesin basuh
2) Aku tolong masak, tapi guna dapur gas
3) Aku tolong buat sambal, tapi guna blender
4) Aku tolong tanak nasi, tapi guna rice cooker
5) Aku tolong sapu sampah, tapi guna vacuum

Tengok-tengok. Aku rajinkan. Tapi teknologi yang sangat banyak membantu telah menggemukkan aku! oh!!!!

5 comments:

cinta siswi said...

hehe.. biaselah.. dunia da maju.. hihi

AKU CHUN said...

hahaha. So mesti bukan salah saya! yeyeah!!!

xaty said...

Gemuk itu comel. Macam saye. Hihiikks

AKU CHUN said...

xaty! awak dah gemuk ke? bukan sebelum ni masih cute ke? hahaha.

xaty said...

dah2. sebulan kat umah, bertambah comel jadinya. Nak comel, stay lama2 kat umah. wahhaha