Chun!

23 January 2013

Sahabat

Dulu, suatu hari, saya pernahlah tertengok. Ye tertengok atau termenonton. Saya taknaklah mengaku saya ni tengok rancangan baik-baik je. Tapi kali ni betul-betul saya termenonton Tanyalah Ustazah kat TV9 kot. 

Oke sekarang bukan nak tazkirah. Cuma tertarik dengan sesuatu yang saya dengar. 

"Makin hidup sepatutnya makin bertambah sahabat. Tapi jika makin putus sahabat, ada masalah jiwalah tu"

Baiklah, semua orang mungkin rasa biasa je. Tapi saya rasa sangat betul apa yang ustazah-saya-tak-ingat-nama ni cakap. 

Yang saya perasan, kadang-kadang kita selalu cakap orang itu macam itu, orang ini macam ini tapi hakikatnya kita sedar tak kita ni macam mana? Yelah kita suka je nampak kesalahan orang lain tanpa sedar kesalahan sendiri. 

Alah dalam berkawan adatlah macam-macam orang macam-macam ragam. Takkan nak semua orang jadi macam kita nak. Itu kena set robot lah. Manusia memang berbeza. Sila belajar terima.

Jadi, mari kita menambah sahabat.


"Sahabat untuk selamanya, setiaaaaaaaaa" - Jozan, Maharajalawak Mega.

No comments: