Chun!

24 April 2013

Politik sekarang

Pergh. Masa-masa pilihan raya ni aku pun nak cerita politik kah? hahaha. Tidaklah. Cuma nak berkongsi sesuatu. Aku terbaca di facebook.


Tadi sembang dgn sorang akak ni.
Aku : Assalamualaikum.(sambil senyum)
Akak : Wkmslm. Student sini ya.
Aku : Haah, akak dari mana?
Akak : Ouh akak duduk Putrajaya, tunggu suami ni ha.
Aku : Ouh Putrajaya...tempat Husam Musa lah ya.mengundi sana ke kak?
Akak : Em tu lah dik, kitorang kakitgn kerajaan ni mcm rasa lebih baik tak keluar pergi mengundi. nak duduk rumah je lagi selamat.
Aku : Ish, kenapa pulak camtu kak?
Akak : Kitorng ni, kerajaan dah ckp siap2 dah.kalau tak pangkah dorang nanti jgn salahkan dorang kalau gaji tak naik, pangkat tak naik, dipindah kerja ke pedalaman etc. So, kalau kami ni, hati nak pangkah PR tapi kalau pangkah kang hmm...so kami rasa lebih baik tak payah keluar ngundi terussss..
 
so!nampak tak, mereka ni main politik ugutan! politik umpan (spt kes Air Sgor), politik lucah, politik fitnah n mcm2 lagi. 
Last tadi aku pun ckp kat akak tu, kak..rezeki ditgn Allah kak. kita takleh bergantung pada makhluk. Akak jgn tak keluar mengundi kak, sebab undi akak tu boleh menentukan masa depan negara kak.negara tuuuu..besar tanggungjawab tu kak. tangan yg memangkah ni akan jadi saksi nanti. Menyokong pemimpin yg zalim akan menzalimi diri sendiri kak. senang cerita, 5mei nanti akak turun, baca doa minta jauhkan segala yg tak diingini n pangkah for the RIGHT PARTY kak. takpyh takut, sebenarnya yg takut tu adalah diorang sebab dia tgok suma pakat dok 'ini kalilah'..huuhuh.. 
akak tu pon: hmmm betol ek,kenapa akak tak pk benda ni eh.wah, semangat pulak tgok adik ni..ok ok..inshAllah..thanks dik, jumpa lagi.^^
hahahha tersenyum aku sampai ke kereta depan tangga besar tadi, semoga akak tu bagitau kawan2 dia yg lain lpas ni..

 Saya hanya berkongsi. Jangan kritik saya.

Cume pada pendapat saya lah. Kerajaan adalah kerajaan. PAS dan BN sama-sama parti. BN menjadi wakil kerajaan kerana menang pilihanraya. InshaALLAH jika PAS ditakdirkan menang, PAS pula menjadi pihak kerajaan. Kita tak tahu semua itu kan? 


No comments: