Chun!

08 September 2010

RAYA | Dulu dan sekarang?

Ya Allah. Sangat lama dah susah nak update encik blog sekarang. Ampunkan saya Encik Blog dan kawan-kawan. Biasalah duduk rumah sebagai akak yang baik taknak berebut laptop dan broadband bersama adik2. cheeewwaahh.. Gilak suci ati wa kan. hehehe...

 Wah. Sedar tak sedar dah dekat sebulan kita berpuasakan. Terasa sayang nak membiarkan Ramadhan pergi. Bulan yang sangat banyak  manfaat. Ya Allah, pertemukan lagi aku dengan Ramadhan seterusnya. 

Aku serius pelik. Kenapa orang lebih gembira dengan kedatanganSyawal, bukan menangisi pemergian Ramadhan??

Aku dulu masa kanak-kanak memang tak faham, bila raya je suka. Dapat baju baru, kasut baru, n semua yang baru lah. Yang paling aku suka DUIT RAYA..kalau siapa cakpa dia tak suka mesti tipu lah kan. Duit kot. hahaha. Dulu masa kecik2 kalau orang bagi RM0.50 pon aku dah suka gilak kerbau dah. Duit gak oke. Tapi sekarang kalau letak RM1. Pon budak siap tak sempat pakai kaut dah cakap. RM1 je.. mangkuk plastiknye budak. Duit kot! Nanti aku keje siap ar korang aku kasi 50sen je. Biar korang tau syukur sikit. hahaha.

Kalau nak di bezakan raya dulu dan sekarang memang berbeza. Chewaahh! Memandai aku je. tapi neh berdasarkan pengalaman aku yang pernah beraya lah. pengalaman orang lain aku tak tau. Siapa2 nak share? nanti lepas raya baru cerita. kita bezakan okeh??

Sekarang izinkan aku nak ucapkan selamat hari raya!
Selamat hari Raya
Korang ingat korang je boleh buat kad raya muka korang. Aku juga boleh! hahaha.
Biar buruk asalkan bergaya. mwahaha..

4 comments:

ken said...

cara celebration sentiasa berubah =)

apik pehe said...

berbeza dengan umor yg menigkat

*cimOt* said...

btoi2..aq rse mse kecik2 dolu dpt 50sen tuh pon da byk weyhh..

aku chun said...

Ken : itu lah perubahan sentiasa munculkan..

Apik : nak kata semakin tua ke?hehehe..

Cimot : tau taper..tapi tuh dulu kan..skrg.......